SOSYAL-DUYGUSAL ALAN (36-72 AYLIK ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ İÇİN)

Amaç 1. Kendini tanıyabilme
 Kazanımlar 1. Fiziksel özelliklerini söyler.
 2. Belli başlı duyuşsal özelliklerini söyler.

Amaç 2. Duygularını fark edebilme Kazanımlar
 1. Duygularını söyler.
 2. Duygularının nedenlerini açıklar.
3. Duygularının sonuçlarını açıklar.
4. Duygularını müzik, dans, drama vb. yollarla ifade eder. 

Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme
 Kazanımlar
 1. Olumlu / olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.
 2. Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır.
 3. Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.

Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme
 Kazanımlar
 1. Kendiliğinden bir işe başlar.
 2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.

 Amaç 5. Başkalarının duygularını fark edebilme
 Kazanımlar
 1. Başkalarının duygularını ifade eder.
 2. Başkalarının duygularını paylaşır.

 Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
 Kazanımlar
 1. Kendiliğinden iletişimi başlatır.
 2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
 5. Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
6. Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır.
7. Gerektiğinde lideri izler.
8. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.

 Amaç 7. Hoşgörü gösterebilme
 Kazanımlar
 1. Hata yapabileceğini kabul eder.
 2. Kendi hatalarını söyler.
3. Kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklar.
4. Başkalarının hatalarını uygun yollarla ifade eder.
5. Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder.

 Amaç 8. Farklılıklara saygı gösterebilme
 Kazanımlar
 1. Kendisinin farklı özelliklerini kabul eder.
 2. Başkalarının farklı özelliklerini kabul eder.

 Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme
 Kazanımlar
 1. Yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları verimli kullanır.
 2. Günlük yaşamdaki kurallara uyar.
3. Canlıların yaşama hakkına özen gösterir.
4. Canlıların bakımını üstlenir ve korur.
5. Yaşamda diğer canlılarla paylaştıklarını açıklar.

 Amaç10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme
 Kazanımlar
 1. Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler.
 2. Aynı kişinin farklı rolleri olduğunu söyler.
3. Kendi kültürünün belli başlı özelliklerini açıklar.
4. Farklı kültürlerin belli başlı özelliklerini söyler.

 Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
 Kazanımlar
 1. Estetik bedensel hareketlerle yürür / dans eder.
 2. Özgün şiir, öykü, şarkı vb. söyler.
3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar.
4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar.
5. Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturur.
6. Çeşitli sesleri kullanarak müzik oluşturur.
7. Ürünlerini çeşitli yollarla sunar.
8. Sunularında hayali / gerçek nesneler kullanır. 

Amaç 12. Çevredeki güzellikleri koruyabilme
 Kazanımlar
 1. Çevredeki güzelliklerin korunma nedenlerini söyler.
 2. Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar.
3. Çevredeki güzellikleri korumada sorumluluk alır.

 Amaç 13. Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme
 Kazanımlar
 1. Çevresinde gördüğü güzel / rahatsız edici durumları söyler.
 2. Çevre sorunları ile ilgili kendi yapabileceklerine örnek verir.
3. Çevresini farklı biçimlerde düzenler. 

Amaç 14. Sanat eserlerinin estetik özelliklerini fark edebilme
 Kazanımlar
 1. Sanat eserlerinin özelliklerini söyler.
 2. Sanat eserleri hakkındaki duygularını açıklar.

 Amaç 15. Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilme
 Kazanımlar
 1. Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır.
 2. Atatürk ile ilgili etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirir.

PAYLAŞ:

Sende Gördüklerini Buradab Paylaşabilirsin